Το μνημόνιο 2 σαρώνει τα media

της Ματίνας Παπαχριστούδη

Ακραίες, σημαντικές αλλαγές που αλλάζουν το στάτους κβο στο καθεστώς λειτουργίας και δραστηριοποίησης των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, θέτουν οι ρυθμίσεις του δεύτερου μνημονίου. Ρυθμίσεις που αναμένεται να αποσαφηνιστούν στα επιμέρους νομοθετήματα της κυβέρνησης. Για το χώρο των media τέσσερα είναι τα επίμαχα μέτωπα, που έχουν ήδη οδηγήσει σε αναβρασμό εκδότες και εργαζόμενους. Στην κορυφή βρίσκεται το αγγελιόσημο, για το οποίο όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν ότι οδεύει προς συνολική ρύθμιση από τα αρμόδια Υπουργεία. Το αγγελιόσημο που είχε χαρακτηριστεί από τις διαφημιστικές εταιρείες (οι οποίες επιμένουν στην κατάργησή του) ως «πόρος -φόρος υπέρ τρίτων» δεν αναφέρεται ονομαστικά στο μνημόνιο. Για τους «πόρους υπέρ τρίτων» ωστόσο προβλέπεται η απορρόφησή τους από τον.. κρατικό προϋπολογισμό. Νομικοί κύκλοι επεσήμαναν στην «Ισοτιμία» ότι, με δεδομένο ότι το αγγελιόσημο διέπεται από νόμο στον οποίο χαρακτηρίζεται «οιονεί εργοδοτική εισφορά», καθίσταται αδύνατη η ένταξή του στην κατηγορία των «πόρων υπέρ τρίτων». Ωστόσο ανοιχτό παραμένει το θέμα της μείωσης του ποσοστού του από το 20% στο 10% και η κατανομή του σε δυο μόνο φορείς, τα ασφαλιστικά ταμεία ΕΤΑΠ ΜΜΕ και ΕΔΟΕΑΠ. Θυμίζουμε ότι μια τέτοια πρόταση προωθούν οι εκδότες των ημερήσιων εφημερίδων. Αύριο Δευτέρα, στο μεταξύ, πραγματοποιείται έκτακτη ευρεία συνάντηση της ΕΙΗΕΑ με θέμα το αγγελιόσημο. Για τη συνάντηση αυτή μείζονα ρόλο έπαιξε η προώθηση ρύθμισης για την επιβολή ποσοστού αγγελιοσήμου στις διαδικτυακές ειδησεογραφικές σελίδες, που κατέθεσαν οι συνδικαλιστικές ενώσεις στο Υπουργείο Εργασίας.
Το δεύτερο μέτωπο του μνημονίου έχει άξονα τις αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις και τις συμβάσεις εργασίας. Για κλαδικές συμβάσεις των οποίων η ισχύς έχει λήξει, όπως συμβαίνει με αυτή στα ΜΜΕ, εντός τριμήνου θα πρέπει να υπογραφεί νέα συλλογική σύμβαση. Σε διαφορετική περίπτωση οι αμοιβές κατεβαίνουν στο χαμηλότερο κλιμάκιο της σύμβασης, έως ότου αντικατασταθούν με τους όρους των νέων συμβάσεων ή των ατομικών. Στο σύνολο σχεδόν των εφημερίδων, στο μεταξύ, έχουν ήδη προωθηθεί μειώσεις μισθών μέσω ατομικών συμβάσεων.
Τρίτο κομβικό ζήτημα για τη λειτουργία των ΜΜΕ είναι η πρόβλεψη για μετάβαση στην επίγεια ψηφιακή τηλεόραση. To αναφερθέν χρονοδιάγραμμα στο μνημόνιο προβλέπει τη de facto ψηφιοποίηση της τηλεόρασης μετά τις 30 Ιουνίου 2013. Ως τότε θα πρέπει να έχει παραχωρηθεί το ψηφιακό μέρισμα στις εταιρείες τηλεπικοινωνιών. Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων ανάγεται σε θεματοφύλακα εποπτείας του φάσματος συχνοτήτων, το οποίο θα διανέμει στους παρόχους δικτύου. Με την υφιστάμενη διαδικασία το μόνο που προβλέπεται για τους τηλεοπτικούς σταθμούς είναι η άδεια παρόχου ψηφιακού περιεχόμενου από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης.
Τέλος, στο μνημόνιο έσβησε κάθε ελπίδα διάσωσης για τη δημοσίευση των ισολογισμών στον Τύπο. Η κυβέρνηση υποχρεούται το πρώτο τρίμηνο του έτους να καταργήσει κάθε διάταξη περί υποχρεωτικής δημοσίευσης εταιρικών ανακοινώσεων στα έντυπα. Συνδυαστικά με τη λειτουργία του ΓΕΜΗ υποχρεωτικά ως τον Ιούλιο του 2012, προκύπτει εξάμηνη περίοδος χάριτος για τον Τύπο που θα λάβει τη δημοσίευση ισολογισμών για τις τριμηνιαίες και εξαμηνιαίες οικονομικές καταστάσεις των εταιρειών.
(greektv / αναδημοσίευση από την Ισοτιμία Κυριακής)

Ένα Σχόλιο to “Το μνημόνιο 2 σαρώνει τα media”

  1. μνημονιακή αντεπίθεση στην ΕΡΤ3..

    Κι ενώ ετοιμάζονται σφαγές στους μισθούς,στην ΕΡΤ3 παρανόμως βεβαίως..πρώην Διευθυντής εξακολουθεί να λαμβάνει ‘επίδομα θέσης Διευθυντή’..Η ιστορία Φερέτη με άλλα ονόματα…Κι όχι μόνο εξακολουθεί αλλά θα συνεχίσει από..άλλο ΄ποστο’ γιατί σου λένε οι υπεύθυνοι ‘που ξέρεις,μετά τις εκλογές νάχουμε μια καβάτζα..’
    Α ρε νούμερα,ε νούμερα….

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: